Şapte motive pentru un mandat de parlamentar

21/10/2012
Valeriu Todiraşcu, 43 de ani, Manager în sisteme economice
Candidat pentru Senat în colegiul 12 din Bucureşti
Cartierele Militari – Crângași – Giuleşti

1. În ultimii douăzeci de ani am creat şi implementat sisteme economice performante destinate domeniului medical din România. Am obţinut succese pe piaţa privată, dar nu am reuşit să împart beneficiile cu sectorul public de Sănătate, în favoarea pacienţilor şi a asiguraţilor. Principalele motive suntincompetenţa şi lipsa de integritate a funcţionarilor din sistemul sanitar. Pentru a depăşi aceste realităţi este necesară o schimbare de la vârf, respectiv din Parlament, acolo unde pot fi înlocuite legile. Altfel, sistemul public de sănătate va continua să fie ineficient, corupt şi risipitor, iar în Sănătate falimentul se măsoară în zeci de mii de decedaţi anual. În Sănătate, “Furatul ucide!” Dacă voi fi parlamentar, voi susţine implementarea în domeniul public a sistemelor economice validate pe piaţa privată.

2. În ultimii zece ani, după încercări repetate, am depus la Preşedinţie, Parlament, Guvern, MS şi CNAS unproiect de eficientizare a costurilor în sistemul public de sănătate prin care se puteau economisi 43 milioane de EURO anual. De exemplu, pentru analiza de laborator “TSH”, MS și CNAS puteau plăti din banii asiguraților un cost total de 7 lei/test, faţă de 70 lei/test cât se plăteşte acum. Acest fenomen este numit de unii subfinanţare, de alţii risipă, dar eu îl numesc furt din banii asiguraţilor. Cu proiectul propus am fost în audienţă şi la ministrul Sănătăţii, unde un funcţionar de rang înalt m-a întrebat: “Cât doriţi pentru acest proiect şi ce interes personal aveţi când faceţi aceste propuneri?”. Am răspuns: “Acest proiect are valoarea de 43 milioane de EURO anual şi de vreo 5 ani îl propun gratis oricui doreşte să-l aplice. Interesul meu este unul singur: banii asiguraţilor să fie cheltuiţi corect”. Demersurile mele nu au fost însă luate în considerare de autorităţi pentru că ar fi diminuat avantajele corupţilor din Sănătate. Dacă voi fi parlamentar, voi promova proiecte eficiente din punct de vedere economic pentru cheltuirea corectă a banilor asiguraţilor din Sănătate.

3. În ultimii trei ani am declanşat trei procese în instanţă solicitând anularea unor acte emise de MS şi CNAS care accentuează corupţia şi risipa din Sănătate. Am descoperit că judecătorul nu poate să-mi dea dreptate pentru că Legea pe care o aplică el a fost gândită în avatajul grupurilor de interese, şi nu în beneficiul contribuabililor. Dacă voi fi parlamentar, voi sprijini doar iniţiativele legislative care respectă interesele cetăţeanului.

4. În ultimii doi ani am depus trei proiecte de Lege la Parlament pentru introducerea standardelor de cost în Sănătate, pentru modificarea Legii Ordinului biologilor şi pentru modificarea Codului Fiscal. Niciunul dintre aceste proiecte de lege nu a fost aprobat în Parlament pentru că perturbau interesele funcţionarilor din sistemul public. Dacă voi fi parlamentar, voi promova Legi în beneficiul plătitorilor de taxe şi impozite, şi nu al celor care administrează taxele şi impozitele.

5. În ultimul an m-am implicat în politică din revoltă. M-am săturat să suport lipsa de integritate a clasei politice şi a funcţionarilor publici. Sunt un om integru şi am aplicat acest principiu în tot ceea ce am făcut în viaţă, chiar şi atunci când inspectorii veniţi în control financiar încercau să negocieze obţinerea unei mite. Niciodată nu le-am oferit nimic, iar la întrebarea lor, “Ce valoare a amenzii trecem în procesul verbal, D-le Todiraşcu?”, primeau de la mine un singur răspuns: “Conform Legii, bineînţeles!”. Din acest motiv îmi pot permite să spun lucrurilor pe nume, fără să fiu santajabil în vreun fel. Am emis două proiecte de reformă a Fondurilor Publice şi de reformă a Sănătăţii care vor putea pune capăt hemarogiei banilor publici. Dacă voi fi parlamentar, voi sprijini aplicarea criteriilor de integritate în toate domeniile vieţii publice.

6. Sunt un om responsabil, conduc de 20 de ani un grup de firme cu peste 60 de angajaţi, ştiu să-mi asum responsabilităţi dificile, să plătesc la zi salariile şi impozitele, motiv pentru care mă bucur de încrederea băncilor şi a partenerilor externi. Contractele cu statul ocupă o pondere de sub 10% din cifra de afaceri a companiilor pe care le conduc. Dacă voi fi parlamentar, voi sprijini dezvoltarea mediului antreprenorial şi atragerea de investiţii străine.

7. Obiectivul meu principal în politică este creşterea nivelului de trai al românilor. Adoptarea proiectului meu de reformă a fondurilor publice ar putea genera venituri suplimentare pentru România de zeci de miliarde de EURO anual (mai multe detalii aici: http://www.tody.ro/document/Pact-Anticoruptie-power-point). Principala cauză a sărăciei actuale din România este corupţia sub toate formele pe care le îmbracă. Dacă voi fi parlamentar, voi sprijini eliminarea corupţiei electorale prin introducerea votului electronic şi a monitorizării video în secţiile de votare, eliminarea corupţiei politice prin limitarea imunităţilor parlamentare și eliminarea corupţiei guvernamentale prin adoptarea unor reguli de alocare şi cheltuire a fondurilor publice în conformitate cu normelor europene.

Facem ordine şi banii vor veni!

 

http://www.nouarepublica.ro/sapte-motive-pentru-un-mandat-de-parlamentar/

Îl puteţi susţine pe Valeriu Todiraşcu pe pagina sa de facebook http://www.facebook.com/VTodirascu?fref=ts

Lasă un răspuns

